Współpracujemy z

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyskusje z forum

  • PRZENIESIONY: 001 - Łuczniczka
    Ten wątek został przeniesiony do Zespół ds Polityki Rowerowej.https://forumrowerowe.bydgoszcz.pl/index.php?topic=3039.0
  • Odp: Przejeżdżanie przez pasy
    Wątek trochę stary ... Ale może inni będą szukać odpowiedzi. Jednoznacznie należy przeprowadzać. Policjanci reagują różnie, ale ja parę razy osobiście widziałem jak ludzie dostawali za to pouczenia. Tak samo jest z jazdą po chodniku. Chociaż ten 2gi temat jest bardziej "skomplikowany".
  • BRA reinkarnacja
    "Konsorcjum firm Kabit i Mega Sonic z Warszawy wygrało przetarg na obsługę i rozbudowę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego na lata 2018-2020.Najważniejszym elementem rozstrzygniętego przetargu na BRA jest rozbudowa systemu. W jego ramach uruchomionych zostanie 16 nowych stacji - aż dwanaście powstać ma w Fordonie. Po rozbudowie BRA liczyć będzie 51 stacji, 765 terminali do mocowania rowerów oraz 550 nowych pojazdów."http://bydgoszcz24.pl/pl/11_wiadomosci/16620_bydgoskim_rowerem_aglomeracyjnym_zajmie_sie_konsorcjum_firm_kabit_i_mega_sonic_z_warszawy.html
  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    Obecnie posiadam drugi rower z decathlonu . Na początku miałem RockRider 5.3 , na pokładzie były hamulce tarczowe mechaniczne i tylna przerzutka SRAM X5 , zrobiłem nim ponad 9000km i nic sie nie działo oprócz peknietego haka przerzutki co zakończyło moją przygodę z tym modelem. Obecnie mam RockRider 560 przerzutki SRAM X5 2x10 i hamulce Tektro, amorek RockShox . W "rowerowym" za podobny sprzęt ale z naklejką Kross, Giant itp wołali ponad 5000 zł a w decathlonie za 2999zł . Po co przepłacać za markę jak można mieć to samo za mniejszą cenę. Zastanawiałem sie czy to nie jakiś bubel ale pracownik w decathlonie zapytany skąd taka różnica w cenie ,mówił że oni tych rowerów w setkach sprzedają wiec ceny części mają mniejsze co dla mnie ma sens, wątpie aby w sklepie rowerowym codziennie sprzedali tyle rowerów co w decathlonie. Ja tam POLECAM!
  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    skoro jesteśmy przy decathlonie to czy ktoś z Was miał okazje przetestować ich "osobistą" markę B'twin? Ostatnio oglądałem filmik o ich fabryce we Francji i jestem pod wrażeniem! Jestem ciekaw jak w praktyce te rowerki się spisują. Jak ma ktoś jakieś doświadczenie to piszcie proszę

Szukaj

Polub nas :-)

Serwis współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

Kontrapas sezonowy jako propozycja kompromisu. Email

Zastępca Prezydenta Miasta Bydgoszczy
Pan Łukasz Niedźwiecki

 

Temat: Stanowisko Bydgoskiej Masy Krytycznej w sprawie kontrapasa na ulicy Gdańskiej.

Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna uczestnicząc w cyklu spotkań z handlowcami z ulicy Gdańskiej, organizowanymi przez Społecznego Pełnomocnika Prezydenta Miasta ds. komunikacji rowerowej, celem wypracowania kompromisu, który zapewni miejsca parkingowe dla klientów odwiedzających sklepy zlokalizowane przy ulicy Gdańskiej jak i ruch rowerowy w dwóch kierunkach na przedmiotowej ulicy, jako kompromis daje pełne poparcie na wprowadzenie okresowego kontrapasa, tj. zamykanego na trzymiesięczny okres zimowy (szczegóły do ustalenia).

Więcej…
 
W poszukiwaniu zaginionych pieniędzy Email

Koniec roku to czas podsumowań, więc i my przyjrzymy się działaniom władz naszego miasta pod kątem potrzeb rowerzystów. Pierwsze wnioski nie napawają optymizmem.

Początek 2012 roku przyniósł bardzo dobre wiadomości, bo władze Bydgoszczy ogłosiły, że na tworzenie infrastruktury rowerowej zostanie w tym roku przeznaczone ponad 12 mln zł. Kwota była wręcz oszałamiająca, bo był to pierwszy "rowerowy" budżet w dziejach naszego miasta i w dodatku – jeden z najwyższych w Polsce. Tym razem to inne miasta stawiały nas za przykład swoim samorządom, bo po prostu nie mogły liczyć na takie pieniądze. W kwietniu na spotkaniu ze środowiskiem rowerowem ratusz ogłosił listę planowanych inwestycji, których realizacja miała zakończyć się w październiku br.:

1. Wojska Polskiego – od Magnuszewskiej do Sokoła (termin realizacji: sierpień-wrzesień)

2. Magnuszewska – od Glinki do Wojska Polskiego (sierpień-wrzesień)

Więcej…
 
Losy pierwszego bydgoskiego kontrapasa Email

Mieszkańcy Bydgoszczy korzystający z roweru nie za długo cieszyli się nowym rozwiązaniem komunikacyjnym. Pierwszy kontrapas w naszym mieście został w sobotę, 15 grudnia zamknięty na trzy miesiące.

Kontrapas, który umożliwiałby ruch rowerowy na jednokierunkowej ulicy Gdańskiej między ulicą Mickiewicza a Placem Wolności, był oczekiwany od długiego czasu. Pierwsze starania o dwukierunkową dostępność ulicy dla cyklistów środowiska rowerowe zaczęły w 2010 roku. Jednak wtedy zapowiadany remont ulicy Gdańskiej zablokował jakiekolwiek zmiany. Po remoncie ulicy, który zaczął się w pierwszej połowie 2011 roku, okazało się, że obiecanego kontrapasa próżno szukać, a w jego miejscu powstał parking.

Dopiero w lutym tego roku, wraz z wykazem inwestycji rowerowych planowanych w 2012 roku (pismo ZDMiKP z dnia 17.02.2012r.) dowiedzieliśmy sie, że kontrapas ma w końcu powstać. Planowany termin powstania? Lipiec-sierpień. Cierpliwie więc czekaliśmy.

Więcej…
 
Gdzie jest kontrapas? Email

 

Co może wywołać więcej kontrowersji od otworzenia pierwszego kontrapasa w Bydgoszczy? Jego zamknięcie i to niespełna po dwóch miesiącach. Takie kroki, po apelu handlarzy, chce zrobić bydgoski ratusz, co jest kuriozalną decyzją.

Kiedy w połowie października w Bydgoszczy rowerzyści po raz pierwszy przejechali kontrapasem to wydawało się, że będzie to przełomowy punkt w historii tworzenia infrastruktury rowerowej w naszym mieście. Wydawało się, bo szybko okazało się, że władze miasta ugięły się pod presją handlarzy z ulicy Gdańskiej. Pod koniec listopada zaczęły do nas docierać informacje o planach likwidacji na okres zimowy kontrapasa, a potem szybko okazało się, że decyzja już praktycznie zapadła. Bydgoska Masa Krytyczna 30 listopada stanowczo i głośno protestowała przeciwko takiemu działaniu, bo jest to krok wstecz. Jeszcze nigdy w żadnym mieście nie zrodziła się idea sezonowej infrastruktury rowerowej, a dochody handlarzy nie zmalały z powodu powstania infrastruktury rowerowej przyjaznej rowerzystom, a przez remont ulicy Gdańskiej i brak możliwości dojazdu tramwajem na najbardziej reprezentatywną ulicę naszego miasta.

Jak wygląda sytuacja na chwilę obecną? Bydgoskie media donosiły, że kontrapas ma zostać zamknięty 1 grudnia, ale jeszcze 3 grudnia nie zanotowaliśmy żadnych oznak zmian zasad poruszania się na ulicy Gdańskiej. Nie chcemy jednak czekać do czasu likwidacji kontrapasa, dlatego w czwartek, 6 grudnia zorganizujemy happening „Gdzie jest kontrapas?”. W zależności od tego czy będzie on jeszcze istniał, czy też będzie już tylko historią, bydgoscy rowerzyści przejdą z rowerami chodnikiem ulicy Gdańskiej lub przejadą kontrapasem na Stary Rynek. Tam mamy nadzieję spotkać się z przedstawicielami władz miasta, wysłuchać ich argumentów i przekonać do pozostawienia kontrapasa

Zapraszamy więc wszystkich, którym rozwój ruchu rowerowego i zrównoważonego transportu w naszym mieście jest bliski, ale także osoby niezrowerowane, które chcą przyjaznego centrum miasta. Jeden kontrapas wiosny nie czyni, ale jest to początek w kierunku pozytywnych przemian i przywracaniu ulicy Gdańskiej mieszkańcom Bydgoszczy i turystom. Spotykamy się w czwartek, 6 grudnia o godz. 16:30 u zbiegu ulic Mickiewicza i Gdańskiej. Mimo wszystko, chcemy nadać tej manifestacji chociaż trochę pozytywnego kolorytu, dlatego zachęcamy do przybycia w mikołajkowych nakryciach głowy. Serdecznie zapraszamy!

 

 
Nie śpimy – jeździmy! Email

Wbrew niektórym pogłoskom, sezon dla rowerzystów nie kończy się w październiku. Prawdę mówiąc, nie ma czegoś takiego jak „sezon dla rowerzystów”, bo na dwóch kółkach jeździmy przez cały rok, co udowodni listopadowa Bydgoska Masa Krytyczna.

Kiedy piszemy te słowa to za oknem świeci piękne słoneczko, które zachęca do jesiennej przejażdżki rowerem. Ten środek transportu można wybierać również w gorszych warunkach atmosferycznych, bo nieważna jest pogoda, ale ubiór i chęci rowerzysty. Przy okazji listopadowej Bydgoskiej Masy Krytycznej chcemy zwrócić uwagę na stereotyp sezonowości roweru i zaprzeczyć tym samym pogłoskom związanych z końcem sezonu. Już zeszłoroczne przejazdy zimowe przy minusowych temperaturach pokazały, że rowerzystów chętnych do penetracji zimowych krajobrazów nie brakuje.

Więcej…
 
Tramwaj do Dworca PKP a infrastruktura rowerowa Email

Z wielkim hukiem w Bydgoszczy została otworzona nowa linia tramwajowa, która prowadzi do Dworca PKP. Częścią tej inwestycji było wybudowanie wzdłuż torów drogi dla rowerów, która miała łączyć centrum miasta z drogą na ul. Artyleryjskiej. Na pierwszy rzut oka nowy przejazd dla cyklistów prezentuje się wzorowo, ale po dokładnym przyjrzeniu się tej inwestycji znaleźliśmy na niej mnóstwo błędów.

Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna taki praktyczny odbiór przeprowadziło 22 listopada, a więc po terminie zakończenia tej inwestycji. Korzystając z projektów opublikowanych na stronie Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej postaramy się przedstawić "kwiatki",  które udało nam się wychwycić.

Więcej…
 
Wyczarujmy rower dla niewidomych Email

Rowerzyści z Bydgoskiej Masy Krytycznej, oprócz walki o poprawę infrastruktury rowerowej, wspierają też akcje charytatywne. Wrześniowy będzie kolejnym akcentem akcji „Wyczaruj rower”, której celem jest zebranie funduszy na zakup rowerów dla niewidomych osób.

„Wyczaruj rower” to akcja, która w połowie września rozpoczęła się w Bydgoszczy dzięki Stowarzyszeniom Liderów i Fundraiserów oraz Visus Supremus. W czasie kilku imprez odbywających się w naszym mieście przeprowadzono zbiórkę na zakup rowerów dla niewidomych osób ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 1 im. L. Braille’a w Bydgoszczy. Nie będą to oczywiście zwykłe rowery, ale tandemy, na których osoby niewidome będą mogły poruszać się wraz ze swoimi opiekunami.

Podobna zbiórka zostanie przeprowadzona na początku wrześniowej Bydgoskiej Masy Krytycznej, która wyruszy już 28 września o godz. 18 spod hali „Łuczniczka”. Zachęcamy do wrzucania do puszek nawet drobnych sum, bo w Masie drzemie siła :) W ostatni piątek miesiąca tradycyjnie przejedziemy bydgoskimi ulicami, by zamanifestować naszą obecność w ruchu ulicznym. Naszym celem będzie tym razem Stary Rynek, gdzie po zakończeniu BMK będzie można zdobyć nagrody ufundowane przez sklep internetowy CTBike. Do naszych domów będziemy wracali już po zmroku, dlatego przypominamy o obowiązkowym oświetleniu roweru. Serdecznie zapraszamy do włączenia się do naszej akcji.

Komentarze>>>

 
Biała Masa i znicze dla Adama Email

fot. Kasia DobuckaSierpniowa Biała Masa Krytyczna pokazała, że bydgoscy rowerzyści nie zapominają o Adamie Sztejce. W ostatni piątek miesiąca przez centrum naszego miasta do miejsca tragicznego wypadku sprzed ośmiu lat przejechało ok. 180 cyklistów.

Pochmurna pogoda nie odstraszyła w ostatni piątek bydgoskich rowerzystów, którzy licznie stawili się na parkingu hali „Łuczniczka”. Wśród nich byli zarówno ci, dla których Adam był bliskim kolegą, ale także ci, którzy nie zdążyli go poznać. Większość z nich przybyła w białych koszulkach, by zachować pamięć o jednym z inicjatorów naszego ruchu w Bydgoszczy i zamanifestować swoją obecność w ruchu ulicznym. Przejeżdżając przez centrum miasta budziliśmy różne uczucia – od zrozumienia przez zdziwienie do gniewu. Ulicą Gdańską dojechaliśmy w miejsce, gdzie od ośmiu lat stoi krzyż przypominający o tragicznym wypadku z sierpnia 2004 roku. Minuta ciszy i już po zmroku zapłonęły znicze. Taki widok nie mógł pozostać niezauważony przez przejeżdżających obok kierowców – nikt nie zatrzymał się, ale mamy nadzieję, że w jakiś sposób dotarliśmy do ich świadomości.

Dziękujemy każdemu z Was za przyjazd i włączenie się do naszej akcji. Cały czas zachęcamy do tworzenia Bydgoskiej Masy Krytycznej i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami na naszym forum.

Zdjęcia autorstwa: Sobolek, Kasia, April, Jerry


 

 
<< pierwsza < poprzednia 11 12 13 14 15 16 następna > ostatnia >>

Strona 12 z 16