Współpracujemy z

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyskusje z forum

  • 001 - Łuczniczka
    Kto: Adam DziuraIle (wniosek/zapotrzebowanie): 4/15Uwagi: Przed wejściem do Artego Areny jest 5 stojaków. Nowy Torbyd - będzie 13 stojaków (Rada rowerowa powinna proponować przeniesienie części przed główne wejście)Co do Łuczniczki: proponuję 5 stojaków od strony klubu fitness od strony Brdy oraz dwa razy po 5 stojaków o strony wejścia/parkingu. Adam DziuraJa bym je trochę inaczej ustawił - 5 obok schodów od strony Torbydu, 5 obok schodów od strony kortów/dojścia od Toruńskiej, 5 od strony Brdy
  • Odp: Przejeżdżanie przez pasy
    Wątek trochę stary ... Ale może inni będą szukać odpowiedzi. Jednoznacznie należy przeprowadzać. Policjanci reagują różnie, ale ja parę razy osobiście widziałem jak ludzie dostawali za to pouczenia. Tak samo jest z jazdą po chodniku. Chociaż ten 2gi temat jest bardziej "skomplikowany".
  • BRA reinkarnacja
    "Konsorcjum firm Kabit i Mega Sonic z Warszawy wygrało przetarg na obsługę i rozbudowę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego na lata 2018-2020.Najważniejszym elementem rozstrzygniętego przetargu na BRA jest rozbudowa systemu. W jego ramach uruchomionych zostanie 16 nowych stacji - aż dwanaście powstać ma w Fordonie. Po rozbudowie BRA liczyć będzie 51 stacji, 765 terminali do mocowania rowerów oraz 550 nowych pojazdów."http://bydgoszcz24.pl/pl/11_wiadomosci/16620_bydgoskim_rowerem_aglomeracyjnym_zajmie_sie_konsorcjum_firm_kabit_i_mega_sonic_z_warszawy.html
  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    Obecnie posiadam drugi rower z decathlonu . Na początku miałem RockRider 5.3 , na pokładzie były hamulce tarczowe mechaniczne i tylna przerzutka SRAM X5 , zrobiłem nim ponad 9000km i nic sie nie działo oprócz peknietego haka przerzutki co zakończyło moją przygodę z tym modelem. Obecnie mam RockRider 560 przerzutki SRAM X5 2x10 i hamulce Tektro, amorek RockShox . W "rowerowym" za podobny sprzęt ale z naklejką Kross, Giant itp wołali ponad 5000 zł a w decathlonie za 2999zł . Po co przepłacać za markę jak można mieć to samo za mniejszą cenę. Zastanawiałem sie czy to nie jakiś bubel ale pracownik w decathlonie zapytany skąd taka różnica w cenie ,mówił że oni tych rowerów w setkach sprzedają wiec ceny części mają mniejsze co dla mnie ma sens, wątpie aby w sklepie rowerowym codziennie sprzedali tyle rowerów co w decathlonie. Ja tam POLECAM!
  • Odp: Pokazy rowerowe
    We would like to always find you.

Szukaj

Polub nas :-)

Serwis współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

Za pięć dwunasta przed ECC – przed kwietniową BMK Email

Bydgoszcz po raz drugi wystartuje w European Cycling Challenge. Cała rywalizacja rozpocznie się już 1 maja, a o szczegółach będziemy opowiadali na najbliższym przejeździe BMK.

ECC, czyli Europejska Rywalizacja Rowerowa to konkurs, w którym miasta Starego Kontynentu walczą o tytuł rowerowej stolicy Europy. Wystarczy wsiąść na rower, pedałować i zapisywać pokonane trasy w mobilnej aplikacji (szczegółowa instrukcja tutaj). W debiutanckim starcie nasze miasto zajęło szóste miejsce. W tym roku zwarliśmy szeregi z okolicznymi gminami i pod szyldem Metropolii Bydgoszcz walczymy o podium. Już dziś zachęcamy Was do rejestracji, dołączania do swoich grup (szkoły, firmy, grupy nieformalne) i mobilizowaniu znajomych. W ramach nakręcenia rowerowej rywalizacji przygotowaliśmy wraz z Miastem Bydgoszcz kilka rajdów rowerowych. Już 1 maja ruszamy do Ostromecka, a 3 maja zapraszamy na grę miejską. Szczegóły i zapisy tutaj.

Szczegółowo o całej akcji będziemy rozmawiali podczas kwietniowego przejazdu Bydgoskiej Masy Krytycznej. Spotykamy się 28 kwietnia o godz. 18:00 na Starym Rynku i ruszymy bydgoskimi ulicami, aby zamanifestować naszą obecność w ruchu ulicznym. Wiosna rozhulała nam się już na dobre, dlatego przejazd kończymy w Leśnym Parku Kultury i Wypoczynku ogniskiem. Przypominamy zasady: my rozpalamy ogień, a prowiant każdy organizuje już we własnym zakresie. Tak jak w ubiegłym roku, będzie odwiedzała nas Masarnia Zawistowski z Władysławowa ze swoim pysznym smalcem. Przejazd jest zalegalizowany i będzie zabezpieczany przez Policję. Przypominamy o obowiązkowym oświetleniu, bo kończymy przejazd po zmroku. Do zobaczenia na Starym Rynku!

 
Rowerowe spojrzenie na Bydgoszcz - gra miejska już 3 maja Email

„Rowerowe spojrzenie na Bydgoszcz” to kolejna odsłona gry miejskiej organizowanej przez nasze Stowarzyszenia. Tegoroczna edycja odbędzie się w ramach European Cycling Challenge.

Nasza gra miejska jest propozycją dla tych, którzy pozostają na majówkę w naszym mieście. Ruszamy 3 maja o godz. 12 na polanie Różopole w Leśnym Parku Kultury i Wypoczynku. Na czym polega ta zabawa? Wszyscy uczestnicy dostaną do wykonania kilka zadań – ich treść zostanie ujawniona dopiero w momencie startu gry. Będzie trzeba wykazać się w nich znajomością Bydgoszczy – historii, ciekawostek i topografii miasta. W grze miejskiej liczy się również czas, bo w przypadku takiej samej liczby punktów to on zadecyduje o ostatecznym miejscu. Na wykonanie zadań uczestnicy będą mieli 3,5 h. Do rywalizacji należy przystąpić oczywiście na rowerze, niezbędny będzie również aparat. Najlepsi uczestnicy mogą liczyć na nagrody – zwycięzca otrzyma deskorolkę elektroniczną.

Formularz do zapisów i regulamin znajduje się na stronie tutaj. Opłata wpisowa wynosi 5 zł. Włącz się do gry!  

 
Czas na rozwój BRA - przed marcową BMK Email

Na początku marca zainaugurowaliśmy trzeci sezon działania Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego i jednocześnie jest to ostatni rok aktualnie obowiązującej umowy z operatorem. O tym, jaka przyszłość czeka nasz system, będziemy rozmawiać podczas najbliższego przejazdu Bydgoskiej Masy Krytycznej.

System Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego składa się obecnie z 37 stacji, w tym dwóch komercyjnych. Nie jest to liczba imponująca jak na ósme co do wielkości miasto Polski, dlatego w naszym styczniowym manifeście skierowanym do Prezydenta Rafała Bruskiego zawarliśmy punkt o powiększeniu bydgoskiego systemu. W tym roku zostanie ogłoszony przetarg na lata 2018-2020 i pierwsze zapowiedzi mówiły o powiększeniu BRA o 12 stacji. Na ostatniej w marcu sesji Rady Miasta zapadła decyzja, że z miejskiego budżetu na ten cel zostanie przeznaczona większa kwota, dzięki czemu BRA w 2018 roku powiększy się o 16 stacji. Nie oznacza to jednak, że w 2020 roku BRA będzie miał tylko 53 stacji. Nowa umowa będzie dawała bowiem możliwość powiększenia tej liczby o 50% jeszcze w trakcie jej trwania. Cały czas też prywatne firmy będą mogły zakupić swoje stacje.

Obecnie najważniejszym zadaniem jest wybór lokalizacji nowych stacji. 12 stacji ma połączyć obecny system z Fordonem, a pozostałe 4 zostaną ulokowane w pobliżu najbardziej obciążonych stacji. Chcemy poznać Wasze propozycje nowych lokalizacji, na które czekamy pod adresem e-mail Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. lub na naszym Facebooku. Pamiętajcie, że odległość pomiędzy poszczególnymi stacjami nie powinna być większa niż 20 minut jazdy przeciętnego, miejskiego rowerzysty.

O rozwoju BRA będziemy rozmawiać również na marcowym przejeździe Bydgoskiej Masy Krytycznej. Spotykamy się jak zawsze w ostatni piątek miesiąca, 31 marca o godz. 18:00 na Starym Rynku. Przejazd będzie zalegalizowany i zabezpieczony przez Policję. Bez zmian pozostaje również zasada o braku zapisów. Zabierz swoją rodzinę, znajomych, wsiądź na rower i dołącz do najbardziej zakręconej grupy w Bydgoszczy. Do zobaczenia!

 
Jedziemy dalej – przed lutową BMK Email

W styczniu przypomnieliśmy o naszym istnieniu w sposób bardziej dobitny, ale mimo pojawiającej się niepewności zapewniamy i udowadniamy – Bydgoska Masa Krytyczna jedzie dalej! Zapraszamy na kolejny przejazd w piątek, 24 lutego.

Styczniowa Bydgoska Masa Krytyczna była zapowiedzią naszego manifestu, który kilka dni później trafił do Prezydenta Bydgoszczy, Rafała Bruskiego. Zawarliśmy w nim nasze oczekiwania i cele, które mają doprowadzić do zakończenia misji naszego ruchu. Pierwsze efekty tego dokumentu poznamy w marcu, ale nie czekamy do tego czasu i kręcimy dalej. Spotykamy się tradycyjnie w ostatni piątek miesiąca, 24 lutego o godz. 18:00 na Starym Rynku. Patrząc na pogodę, możemy chyba uznać ten przejazd za otwarcie wiosny :) Jedziemy jednak w dalszym ciągu po zmroku, więc nie zapomnijcie zadbać o oświetlenie roweru. Do zobaczenia!

 
Skończmy z Bydgoską Masą Krytyczną! Email

Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna z dniem 27 stycznia 2017 roku rozpoczyna proces zakończenia organizowania przejazdów Bydgoskiej Masy Krytycznej. Patrząc na przykłady innych miast Polski, w których zaprzestano organizowania przejazdów Masy Krytycznej, uznaliśmy, że również w Bydgoszczy powinniśmy zakończyć organizację comiesięcznych przejazdów. W takich miastach jak Kraków, Łódź czy Warszawa przejazdy Masy Krytycznej osiągnęły swój cel – zostało zmienione podejście włodarzy miast do problemu komunikacji rowerowej, zwiększyła się ilość dróg rowerowych, a ruch rowerowy osiągnął oczekiwany przez działaczy społecznych poziom. 

W Bydgoszczy również postanowiliśmy zakończyć comiesięczne przejazdy. By do tego doszło, w przeciwieństwie do innych miast Polski, postanowiliśmy określić dokładne wskaźniki, które chcemy osiągnąć przed wypełnieniem misji Bydgoskiej Masy Krytycznej i zakończeniem naszej historii. 

Główne warunkami, jakie musi spełnić Miasto Bydgoszcz, aby można zakończyć przejazdy Bydgoskiej Masy Krytycznej to:

  1. Osiągnięcie większego udziału ruchu rowerowego w całkowitym ruchu komunikacyjnym w mieście – ostatnie wyniki pomiaru natężenia ruchu rowerowego w naszym mieście wskazują na 2%. Naszym marzeniem jest zrównanie się z Amsterdamem czy Kopenhagą, ale twardo stąpamy po ziemi, dlatego w pierwszej kolejności porównujemy się z polskmi miastami. Gdańsk i Wrocław ten współczynnik mają już na poziomie ponad 20% - kiedy my taki osiągniemy?
  2. Powstanie w Bydgoszczy spójnej sieci dróg rowerowych umożliwiające dotarcie rowerem do wszystkich celów podróży zlokalizowanych na terenie Miasta – lokalny samorząd od kilku lat realizuje inwestycje związane z rozbudową infrastruktury rowerowej zgodnie z planem przyjętym przez Zespół ds. Polityki Rowerowej Miasta Bydgoszczy. Zakłada on stworzenie spójnego przejazdu na osi północ-południe, wschód-zachód. Plan, w momencie jego powstania, zakładał ukończenie większości inwestycji w 2018 roku. Dziś już wiemy, że jego większa część ma spore opóźnienie.
  3. Obniżenie ilości zdarzeń drogowych z udziałem rowerzystów – śmiertelne wypadki z udziałem rowerzystów w naszym mieście są rzadkością, czego nie można już powiedzieć o mniejszych wypadkach i kolizjach. To powoduje, że wielu rowerzystów wciąż boi się korzystać z pełni praw uczestnika ruchu drogowego i wybiera poruszanie się chodnikiem, a nie jezdnią. Stworzenie poczucia bezpieczeństwa na drodze niechronionym uczestnikom ruchu doprowadzi do poprawy bezpieczeństwa zarówno rowerzystów jak i kierowców i pieszych.
  4. Kompleksowe, programowe podejście Urzędu Miasta do spraw dotyczących komunikacji rowerowych przez wprowadzenie Polityki Rowerowej oraz jej realizację – rower znalazł już swoje miejsce w strategii rozwoju naszego miasta, ale wciąż wiele rzeczy pozostaje na papierze i nie jest wdrażane w życie. Tu też chcemy brać przykład "tylko" z polskich miast, które wdrażają m.in. programy promocji tego środka transportu, badania natężenia ruchu rowerowego czy dużej ilości imprez.

Szczegółowe cele operacyjne tych zamierzeń ogłosimy podczas styczniowego przejazdu Bydgoskiej Masy Krytycznej. Spotykamy się tradycyjnie w ostatni piątek miesiąca, 27 stycznia o godz. 18:00 na Starym Rynku. Będzie to też jubileuszowy przejazd, bo pierwsza MK w Bydgoszczy odbyła się 30 stycznia 2004 roku. Po przedstawieniu naszego manifestu wyruszymy na bydgoskie ulice, by zamanifestować obecność w ruchu ulicznym i miejskiej przestrzeni. Przejazd jest zalegalizowany i będzie zabezpieczany przez Policję. Do zobaczenia!

 
Ostatni raz w 2016! Email

Tym razem nie tylko w ostatni piątek miesiąca, ale i roku zapraszamy na przejazd Bydgoskiej Masy Krytycznej. Spotykamy się 30 grudnia o godz. 18 na Starym Rynku.

Ostatnie dni każdego roku to czas podsumowań, ale my przygotowaliśmy już takowe w listopadzie i mamy to za sobą. W najbliższy piątek chcemy po prostu przejechać przez miasto z wielkimi uśmiechami na twarzach i pokazać bydgoskiemu społeczeństwu, że rowerzyści dobrze się bawią niezależnie od pory roku. W uszach pobrzmiewa nam już Sylwester, więc zapraszamy Was do tańca na dwóch kółkach i zamanifestowania obecności rowerzystów w miejskiej przestrzeni. Przyjedźcie kolorowo ubrani, zabierzcie swoich znajomych i po raz w 2016 roku stwórzcie Bydgoską Masę Krytyczną.

Przejazd jest zalegalizowany i będzie zabezpieczany przez Policję. Przypominamy o obowiązkowym oświetleniu roweru – bez tego nie ruszajcie się z domu! Do zobaczenia 30 grudnia na Starym Rynku!

 
Czy Bydgoszcz rowerami się kręci? Email

Przed nami listopadowy przejazd Bydgoskiej Masy Krytycznej, który potraktujemy jako swoiste podsumowanie kończącego się powoli 2016 roku. Pod lupę weźmiemy przeprowadzone inwestycje w zakresie infrastruktury rowerowej w ciągu ostatnich miesięcy.

Głównym celem naszego Stowarzyszenia jest walka o dobrą infrastrukturę w naszym mieście. To zdanie powtarzamy częściej niż zwykle właśnie pod koniec roku kalendarzowego, kiedy nadchodzi czas wszelkiej maści podsumowań. Od momentu powstania Zespołu ds. Polityki Rowerowej Miasta Bydgoszczy społeczna kontrola działań miasta w zakresie rozwoju ruchu rowerowego przychodzi nam o wiele łatwiej niż miało to miejsce jeszcze kilka lat temu. Skoro jest kontrola, to czas na wyniki. Te przedstawimy przy okazji listopadowego przejazdu Bydgoskiej Masy Krytycznej. Przed wyruszeniem ze Starego Rynku przedstawimy Wam inwestycyjne zamierzania miasta na 2016 i stopień ich realizacji w obecnym momencie. Pokusimy się oczywiście też o ocenę tych działań.

A po tym krótkim sprawozdaniu wyruszymy na ulice miasta, by przypomnieć bydgoskiej społeczności, że jesienią również można jeździć codziennie na rowerze. Spotykamy się w piątek, 25 listopada o godz. 18 na Starym Rynku. Przypominamy o obowiązkowym oświetleniu. Przejazd jest zalegalizowany i będzie zabepieczany przez Policję. Do zobaczenia!

 
Opłatek maltański na Bydgoskiej Masie Krytycznej Email




















Coraz bliżej święta... jeszcze za wcześnie na słuchanie tej piosenki, ale możecie już pomyśleć o świątecznej pomocy potrzebującym. Wspólnie z Fundacją Maltańska Służba Medyczna zorganizujemy na październikowej Bydgoskiej Masie Krytycznej opłatek maltański.

Bydgoska Masa Krytyczna już nieraz pokazała wielkie serducho i mamy nadzieję, że teraz będzie podobnie. Już po raz drugi z naszym partnerem, Maltańską Służbą Medyczną zapraszamy na bydgoski opłatek maltański. Podczas październikowego przejazdu BMK zostanie przeprowadzona zbiórka funduszy na wieczerzę wigilijną i paczki dla potrzebujących. Twój mały gest może wywołać o jeden uśmiech więcej tuż przed Bożym Narodzeniem. W Masie siła!

Październikowy przejazd BMK rozpocznie się tradycyjnie w ostatni piątek miesiąca, 28 października o godz. 18 na Starym Rynku. Stamtąd wyruszymy na ulice naszego miasta, niezależnie od warunków atmosferycznych, by zamanifestować naszą obecność w ruchu ulicznym. Przejazd zakończymy również na Starym Rynku, gdzie będzie można skosztować świątecznych przysmaków przygotowanych przez naszych maltańskich ratowników. Akcja jest zalegalizowana i zabezpieczana przez Policję. Przypominamy o obowiązkowym oświetleniu roweru. Do zobaczenia!

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 16