Współpracujemy z

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyskusje z forum

  • PRZENIESIONY: 001 - Łuczniczka
    Ten wątek został przeniesiony do Zespół ds Polityki Rowerowej.https://forumrowerowe.bydgoszcz.pl/index.php?topic=3039.0
  • Odp: Przejeżdżanie przez pasy
    Wątek trochę stary ... Ale może inni będą szukać odpowiedzi. Jednoznacznie należy przeprowadzać. Policjanci reagują różnie, ale ja parę razy osobiście widziałem jak ludzie dostawali za to pouczenia. Tak samo jest z jazdą po chodniku. Chociaż ten 2gi temat jest bardziej "skomplikowany".
  • BRA reinkarnacja
    "Konsorcjum firm Kabit i Mega Sonic z Warszawy wygrało przetarg na obsługę i rozbudowę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego na lata 2018-2020.Najważniejszym elementem rozstrzygniętego przetargu na BRA jest rozbudowa systemu. W jego ramach uruchomionych zostanie 16 nowych stacji - aż dwanaście powstać ma w Fordonie. Po rozbudowie BRA liczyć będzie 51 stacji, 765 terminali do mocowania rowerów oraz 550 nowych pojazdów."http://bydgoszcz24.pl/pl/11_wiadomosci/16620_bydgoskim_rowerem_aglomeracyjnym_zajmie_sie_konsorcjum_firm_kabit_i_mega_sonic_z_warszawy.html
  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    Obecnie posiadam drugi rower z decathlonu . Na początku miałem RockRider 5.3 , na pokładzie były hamulce tarczowe mechaniczne i tylna przerzutka SRAM X5 , zrobiłem nim ponad 9000km i nic sie nie działo oprócz peknietego haka przerzutki co zakończyło moją przygodę z tym modelem. Obecnie mam RockRider 560 przerzutki SRAM X5 2x10 i hamulce Tektro, amorek RockShox . W "rowerowym" za podobny sprzęt ale z naklejką Kross, Giant itp wołali ponad 5000 zł a w decathlonie za 2999zł . Po co przepłacać za markę jak można mieć to samo za mniejszą cenę. Zastanawiałem sie czy to nie jakiś bubel ale pracownik w decathlonie zapytany skąd taka różnica w cenie ,mówił że oni tych rowerów w setkach sprzedają wiec ceny części mają mniejsze co dla mnie ma sens, wątpie aby w sklepie rowerowym codziennie sprzedali tyle rowerów co w decathlonie. Ja tam POLECAM!
  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    skoro jesteśmy przy decathlonie to czy ktoś z Was miał okazje przetestować ich "osobistą" markę B'twin? Ostatnio oglądałem filmik o ich fabryce we Francji i jestem pod wrażeniem! Jestem ciekaw jak w praktyce te rowerki się spisują. Jak ma ktoś jakieś doświadczenie to piszcie proszę

Szukaj

Polub nas :-)

Serwis współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

Kolejny krok do zrowerowania Bydgoszczy Email

W zeszłym tygodniu liczyliśmy na wysoką frekwencję na kwietniowej Bydgoskiej Masy Krytycznej, ale nawet w najśmielszych marzeniach liczba rowerzystów nie wynosiła 350. A właśnie tylu cyklistów pojawiło się w piątek przed halą „Łuczniczka” i wyruszyło na bydgoskie ulice.

Emocje po tym przejeździe już minęły, ale dobre wspomnienia pozostaną na długo. Setna Bydgoska Masa Krytyczna miała być niezwykłym wydarzeniem i tak też było. Pod „Łuczniczką” pojawiło się 350 osób, w tym nasi dobrzy znajomi z Toruńskiej MK ze swoją grającą przyczepką i rikszą. Była to największa MK od czasu jej zainicjowania w naszym mieście. Pogoda dopisywała, humory wszystkich rowerzystów również, więc z uśmiechem na ustach mogliśmy wyruszyć na bydgoskie ulice. Przez większą część trasy poruszaliśmy się całą szerokością jezdni, co niejako spotęgowało efekt Masy Krytycznej. Przejechaliśmy przez centrum Bydgoszczy, Starówkę, Królowej Jadwigi, Dworcową, Gdańską z przejazdem koło Bazyliki do Leśnego Parku Kultury i Wypoczynku. Tam już czekało ognisko, w którym tego wieczoru skwierczało wiele kiełbasek. Zebrano także podpisy w sprawie utworzenia drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Opławiec.

Dziękujemy każdemu z osobna za przybycie, bo to Wy stworzyliście taki klimat. Wyrazy podziękowania kierujemy również pod adresem naszych sponsorów – Salonu Sportowego AMSports i firmie Horus oraz Policji za bezpieczną obstawę przejazdu. Kolejna Bydgoska Masa Krytyczna już 25 maja.

Zdjęcia autorstwa April

Komentarze>>

Relacja i zdjęcia Rowerowego Torunia

Filmy Masowiczów: filmik1

 
350 uczestników przejazdu na 100 Masę (film) Email

 
Akcja "Rowerem do sklepu" Email

I Ty możesz się włączyć w akcję "Rowerem do Sklepu". Celem akcji jest poprawa bezpieczeństwa parkowania rowerów przed sklepami i instytucjami.

Zwrócić w niej możesz uwagę właścicielom sklepów i instytucji przy których parkingi rowerowe nie spełniają podstawowych zasad bezpieczeństwa i są niskiej jakości. Przypominamy, że porządny parking powinien posiadać możliwość przypięcia zarówno koła roweru, jak i ramy.

W załączeniu zamieszczamy szablon pisma jakie możesz przekazać do sklepu lub instytucji (możesz oczywiście treść zmienić jeśli chcesz).

Na stronie parkujrower.byd.pl możesz znaleźć więcej wskazówek dotyczących parkowania rowerów.

Więcej…
 
Prolog rowerowej wiosny Email

Kierowco pokochaj rowerzystów (autor: Mala Mi)Wiosna zbliża się wielkimi krokami, dlatego rowerzyści po raz kolejny będą przypominać kierowcom o swojej obecności na bydgoskich ulicach. Najbliższa Bydgoska Masa Krytyczna przejedzie pod hasłem „Kierowco, pokochaj rowerzystów!”.

Luty poprzez Walentynki od dłuższego czasu kojarzy się z miłością, do czego chcemy nawiązać przy okazji piątkowej Bydgoskiej Masy Krytycznej. Hasło „Kierowco, pokochaj rowerzystów” już teraz wywołuje skrajne emocje, ale tegoroczny rok może być szczególny dla bydgoskich rowerzystów. Liczba rowerzystów w okresie zimowym na naszych ulicach była rekordowa w porównaniu do poprzednich lat, więc można śmiało przypuszczać, że wiosną dwa kółka staną się jeszcze bardziej
widoczne w ruchu ulicznym. Stan naszej infrastruktury rowerowej ciągle zmusza nas do poruszania się pomiędzy samochodami, stąd nasz swoisty apel do kierowców. Przygotowaliśmy go w formie listu otwartego do kierowców. Wszystkie Masy Krytyczne przejadą w lutym w rocznicę podpisania Konwencji Wiedeńskiej, która w polskim prawie nie obowiązuje w pełni ze szkodą dla rowerzystów (więcej na ten temat tekście "Wiosenne porządki w przepisach są niezbędne").

Lutowa Bydgoska Masa Krytyczna wyruszy więc z takim apelem 24 lutego o godzinie 18 spod hali „Łuczniczka”. Skupimy się na przejeździe przez centrum miasta, by jeszcze bardziej zamanifestować naszą obecność? Jak Masowicze mogą pomóc w rozpowszechnianiu naszego apelu? Zacząć od swojej rodziny A potem dotrzeć do znajomych, którzy nie akceptują rowerów na ulicach i przekonać ich do naszych idei. Serdecznie zapraszamy!

Nagrody konkursowe funduje sklep rowerowy CTBike. Przejazd zabezpieczony przez policję i obstawę na rowerach. Uczestnicząc w przejeździe zgadzasz się z jego regulaminem.

 
Wiosenne porzadki w przepisach są niezbędne Email

Sejm RP - źródło: wikipedia.orgW piątek 24 lutego 2012 roku jak w każdy ostatni piątek miesiąca w dziesiatkach polskich miast ruszają Masy Krytyczne (w Bydgoszczy z jak zwykle o 18:00 spod HSW Łuczniczka - przyp. red.)  - demonstracje rowerzystów przypominających o swojej obecności na drodze. W tym roku lutowe masy jeźdżą dokładnie w 24. rocznicę ogłoszenia w Dzienniku Ustaw tekstów Konwencji Wiedeńskiej o Ruchu Drogowym i Konwencji Wiedeńskiej o Znakach i Sygnałach Drogowych.

Choć zeszłoroczna "rowerowa" nowelizacja ustawy Prawo o Ruchu Drogowym wreszcie doprowadziła do zgodności "rowerowych" przepisów ustawy z Konwencją, to temat konwencji pozostaje aktualny z co najmniej dwóch powodów.


Po pierwsze - Konwencja Wiedeńska o Ruchu Drogowym od chwili podpisania w 1968 roku była kilkakrotnie nowelizowana. Polska nie zgłosiła w trybie przewidzianym traktatami żadnych zastrzeżeń do nowelizacji i w świetle prawa międzynarodowego uznała je. Do dziś jednak nie ogłosiła tekstu znowelizowanej Konwencji w Dzienniku Ustaw i nie stanowi on części polskiego porządku prawnego - a powinien.

Interpelację w tej sprawie do Ministra Transportu zgłosiła niedawno przewodnicząca Parlamentarnej Grupy Rowerowej, posłanka Ewa Wolak (treść interpelacji - tutaj).

Więcej…
 
Podsumowanie 2011 roku Email

Koniec roku to tradycyjnie czas podsumowań. I my dokonajmy podsumowania tego, co się działo wokół Bydgoskiej Masy Krytycznej i środowisk rowerowych w 2011 roku.

Bydgoska Masa Krytyczna jest niewątpliwie najważniejszym rowerowym zjawiskiem w naszym mieście. W tym roku odbyło się dziewięć (licząc już z grudniowym) zalegalizowanych przejazdów i do listopada wzięło w nich udział ok. 1200 rowerzystów. Najwyższą frekwencję osiągnęliśmy w kwietniu – 280 par kółek. Przekaz każdego przejazdu był inny: od walki o rowerowy budżet po przejazd do Fordonu czy zwykłą zabawę przy okazji Halloween. Nadrzędny cel jest jednak niezmienny od lat – pokazać społeczeństwu i samorządowcom, że rower to alternatywny środek transportu, który trzeba promować, a nie tylko dopuszczać w mieście.

 

Więcej…
 
Bydgoszcz miastem rowerów? Email

bydgoszcz miastem rowerów ? plakat

Już tylko kilka dni dzieli nas od listopadowego przejazdu Bydgoskiej Masy Krytycznej. Tym razem będziemy zastanawiać się nad znaczeniem roweru dla naszego miasta.

Rok temu październikowa Masa Krytyczna była ostatnim zalegalizowanym przejazdem. Patrząc jednak na dużą liczbę rowerów na bydgoskich ulicach o tej porze roku zdecydowaliśmy, że zimowe akcje również będą odbywały się pełną parą. W listopadzie postanowiliśmy postawić pytanie: czy Bydgoszcz jest miastem rowerów? Patrząc właśnie na ilość cyklistów w naszym mieście nie powinniśmy mieć wątpliwości, jednak pojawia się kilka kontrargumentów, które są zagrożeniem dla pozytywnej odpowiedzi.

Początek roku przyniósł bardzo dobre wieści o powołaniu pełnomocnika prezydenta Bydgoszczy ds. komunikacji rowerowej. Dopuszczenie ruchu rowerzystów pod prąd przy wyjeździe z Wyspy Młyńskiej było kolejnym pozytywnym sygnałem wysłanym przez ratusz. Na tym jednak dobre wiadomości się skończyły. Współpraca z pełnomocnikiem okazała się być mocno utrudniona ze względu na podejście władz i drogowców do piastowanej przez niego funkcji. Mimo organizacji debat, szkoleń, konferencji o roli roweru w miejskiej przestrzeni Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej nie zmienił kategorycznie swojego podejścia do infrastruktury rowerowej. Uwagi zgłaszane przez pełnomocnika i nasze stowarzyszenie często są odrzucane i uzasadniane nielogicznymi argumentami. O planowanych inwestycjach nie dowiadujemy się bezpośrednio od ZDMiKP, ale z mediów, na posiedzeniach komisji Rady Miasta czy dopiero po złożeniu wniosku do Zarządu o udostępnienie projektów.

 

Więcej…
 
Po wrześniowej Masie Krytycznej Email

Przejazd przez zakorkowane centrum miasta w godzinach popołudniowych do najłatwiejszych nie należy. Wrześniowa Bydgoska Masa Krytyczna odważyła się jednak na ten krok i pokazała kierowcom alternatywną drogę transportu.

Około 170 osób zasiliło Bydgoską Masę Krytyczną, która w ostatni piątek września przejechała przez centrum naszego miasta. Celem było pokazanie siły lokalnych cyklistów w najbardziej zakorkowanych punktach naszego miasta i udało się! Wprawdzie w niektórych momentach rowerzyści musieli wysłuchiwać obelg kierowców skierowanych pod adresem amatorów dwóch kółek, ale mamy nadzieję, że nasz przekaz trafił przynajmniej do części kierowców.

Po zakończonym przejeździe odbyło się losowanie nagród ufundowanych przez sklep internetowy CTBike. Wręczona także została nagroda w konkursie, który zorganizowaliśmy na Facebooku. Wyrazy podziękowania kierujemy przede wszystkim pod adresem uczestników i już dziś zapraszamy na październikową BMK 28 października.

 
<< pierwsza < poprzednia 11 12 13 14 15 16 następna > ostatnia >>

Strona 14 z 16