Współpracujemy z

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyskusje z forum

  • Odp: Przejeżdżanie przez pasy
    Wątek trochę stary ... Ale może inni będą szukać odpowiedzi. Jednoznacznie należy przeprowadzać. Policjanci reagują różnie, ale ja parę razy osobiście widziałem jak ludzie dostawali za to pouczenia. Tak samo jest z jazdą po chodniku. Chociaż ten 2gi temat jest bardziej "skomplikowany".
  • BRA reinkarnacja
    "Konsorcjum firm Kabit i Mega Sonic z Warszawy wygrało przetarg na obsługę i rozbudowę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego na lata 2018-2020.Najważniejszym elementem rozstrzygniętego przetargu na BRA jest rozbudowa systemu. W jego ramach uruchomionych zostanie 16 nowych stacji - aż dwanaście powstać ma w Fordonie. Po rozbudowie BRA liczyć będzie 51 stacji, 765 terminali do mocowania rowerów oraz 550 nowych pojazdów."http://bydgoszcz24.pl/pl/11_wiadomosci/16620_bydgoskim_rowerem_aglomeracyjnym_zajmie_sie_konsorcjum_firm_kabit_i_mega_sonic_z_warszawy.html
  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    Obecnie posiadam drugi rower z decathlonu . Na początku miałem RockRider 5.3 , na pokładzie były hamulce tarczowe mechaniczne i tylna przerzutka SRAM X5 , zrobiłem nim ponad 9000km i nic sie nie działo oprócz peknietego haka przerzutki co zakończyło moją przygodę z tym modelem. Obecnie mam RockRider 560 przerzutki SRAM X5 2x10 i hamulce Tektro, amorek RockShox . W "rowerowym" za podobny sprzęt ale z naklejką Kross, Giant itp wołali ponad 5000 zł a w decathlonie za 2999zł . Po co przepłacać za markę jak można mieć to samo za mniejszą cenę. Zastanawiałem sie czy to nie jakiś bubel ale pracownik w decathlonie zapytany skąd taka różnica w cenie ,mówił że oni tych rowerów w setkach sprzedają wiec ceny części mają mniejsze co dla mnie ma sens, wątpie aby w sklepie rowerowym codziennie sprzedali tyle rowerów co w decathlonie. Ja tam POLECAM!
  • Odp: Pokazy rowerowe
    We would like to always find you.
  • Odp: po (rekreacyjnej?) masie krytycznej - styczeń 2015
    I do not want to believe that I have seen this article.

Szukaj

Polub nas :-)

Jak odkorkować miasto? Email

Dlaczego samochód jest popularniejszy?

sxc.hu / samochody stojące w korku

Na możliwości poruszania się mieszkańców Bydgoszczy składa się:

  • transport samochodowy indywidualny,
  • komunikacja miejska,
  • komunikacja kolejowa wewnątrzmiejska,
  • poruszanie się pieszo,
  • transport rowerowy.

Dlaczego tak mało ludzi wybiera rower jako środek transportu?

  • jest bardzo niebezpieczny ze względu na brak sieci komunikacyjnej
    (nie dróg rowerowych!),
  • jest powolny ze względu na bardzo niski priorytet na skrzyżowaniach, niską jakość infrastruktury, która uniemożliwia wydajne poruszanie się, brak respektowania przestrzeni dróg rowerowych przez pieszych, zalegający piasek na drogach rowerowych, który powoduje ograniczenie prędkości poruszania się względu na ryzyko poślizgu i nierówności, przyciski na przejazdach rowerowych, które trzeba zawsze wcisnąć uprzednio zatrzymując się,
  • brak „prestiżu” – osoba poruszająca się rowerem jest zwykle kojarzona z niskim statusem społecznym,
  • jazda rowerem zimą jest praktycznie niemożliwa – drogi rowerowe nie są odśnieżane, obszar tych dróg jest traktowany często jako powierzchnia do gromadzenia śniegu,
  • w mieście brakuje miejsc, w których można bezpiecznie zostawić rower,
  • Kodeks Ruchu Drogowego, który dyskryminuje transport rowerowy (będzie się zmieniał).

Dlaczego tak wielu mieszkańców wybiera samochód jako środek transportu?

  • spójna sieć dróg, którymi wszędzie można bezpiecznie dojechać,
  • priorytetowe traktowanie na skrzyżowaniach,
  • łatwo dostępne bezpieczne miejsca parkingowe,
  • „Prestiż” – posiadanie samochodu pozornie wskazuje, że właściciel jest kimś bardziej znaczącym od osoby poruszającej się np. komunikacją miejską,
  • dostępny bez względu na porę roku i pogodę,
  • Kodeks Ruchu Drogowego faworyzuje transport samochodowy w stosunku do pieszego i rowerowego oraz traktuje praktycznie równo w stosunku do komunikacji zbiorowej.

Który transport najlepszy? Ten który jest najszybszy, najwygodniejszy i najtańszy.

Dlaczego tak wiele osób wybiera transport indywidualny? Bo jest najwygodniejszy i najszybszy (aczkolwiek w zakorkowanych częściach miasta szybciej dotrzemy do celu rowerem)..

Dlaczego tak wiele osób wybiera transport komunikacją miejską ? Bo jest stosunkowo tani w porównaniu do transportu samochodowego indywidualnego.

Jak odkorkować miasto?

sxc.hu / korek samochodowy

Metoda najprostsza – zbudować więcej dróg i poszerzyć istniejące – efekt?

Zwiększy się ilość posiadaczy samochodów, bo jego zalety przewyższą wady.
Metoda trudniejsza – przekonać jak najwięcej mieszkańców do przesiadki do komunikacji miejskiej i na rower.
Jak to zrobić? Spowodować, by zalety korzystania z tych środków przewyższały wady.
W jaki sposób? Tworzenie ułatwień, usprawnień,  poprawianie jakości, wydajności, skuteczności, dostępnośc,i a w następnym kroku edukacja ukazująca zalety i wady poszczególnych środków transportu, by wyłonić ten który jest najlepszy.

comments